Veelgestelde vragen
Zijn alle schilderijen handgeschilderd?
Alle schilderijen zijn 100% handgeschilderd door zeer ervaren kunstenaars die de fijne kneepjes van het vak kennen. Wij leveren geen prints zoals giclees of canvasprints.
Hoe kan ik bestellen?
Bij de onderwerpen en stijlen vindt u de schilderijen. Vervolgens kiest u het schilderij dat u wilt aanschaffen door op het winkelmandje button te klikken. Wilt u meer dan 1 artikel aanschaffen, klik dan op “Verder winkelen”. Is uw winkelmandje naar wens gevuld, kies dan op “afrekenen”. Geef nu uw naam en adresgegevens op en kies de betaalmethode. Eventueel kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven zodat bij een eventuele volgende aankoop uw gegevens automatisch worden ingevuld (dit is optioneel). Klik op "Volgende"
Controleer uw bestelling en adresgegevens. U kunt hier ook uw bestelling afdrukken. Klik op "Volgende" (om te betalen via iDEAL of PayPal) en uw bestelling is geplaatst.
Welk schilderij kies ik ?
U kiest wat u mooi vindt, want een schilderij is emotie en dus zeer persoonlijk, hiertoe zijn geen regels. In onze rubriek designtips vindt u informatie over ondermeer kleuren en grootte.
Hoe gaat “schilderij naar foto” in zijn werk?
Schilderij naar foto werkt als volgt.
U zendt ons een foto en wij laten u vervolgens de kosten weten voor het naschilderen.
Omdat uw schilderij met de hand wordt geschilderd, kan er van alles worden aangepast. U kunt b.v. de achtergrond veranderen, kleuren wijzigen, een persoon toevoegen of verwijderen, details aanpassen, een compositie laten maken op basis van meerdere foto’s, teksten toevoegen, enz. Bijna alles is mogelijk. Het enige wat u hoeft te doen, is ons dit even te laten weten en wij schilderen volgens uw wensen.
Ik heb een slechte foto, is deze geschikt om na te schilderen?
Aangezien elk schilderij met de hand geschilderd wordt, kan er geïmproviseerd worden.
Ontbrekende details of beschadigingen kunnen zo aangevuld worden.
Onze schilders zijn uiterst creatief, dus ondanks een slechte foto, kunnen wij een schilderij schilderen waarover u meer dan tevreden zult zijn.
Kan ik ook andere afmetingen bestellen?
Ja, u kunt alle afmetingen door ons laten schilderen, wij zijn hierin zelfs gespecialiseerd!
Zeer grote- of afwijkende afmetingen is dus geen enkel probleem.
Worden er verzendkosten in rekening gebracht?
Het schilderij wordt gratis bij u afgeleverd, er zijn dus geen verzendkosten.
Ik wil het schilderij ruilen of retourneren. Wat moet ik doen?
Indien onverhoopt een schilderij toch niet aan uw smaak voldoet, of u bij nader inzien toch liever een andere afmeting wenst, dan kunt u dit binnen zeven dagen ruilen of retourneren. Indien u besluit om te retourneren, dan gebruikt u de originele verpakking. Na ontvangst zullen wij binnen 30 dagen het volledig betaalde aankoopbedrag op uw rekening storten.
Ruilen of retourneren kunt u ook doen bij onze vestiging in Amersfoort.
Moet ik de verzendkosten betalen als ik mijn bestelling retourneer?
De verzendkosten voor het terugzenden, zijn voor uw rekening.
Bij ruiling, verzenden wij het schilderij weer gratis naar u.
Moet er een lijst om het schilderij?
Het schilderij is opgespannen en voorzien van een schilderij ophangsysteem.
In veel gevallen wordt ervoor gekozen om het zo aan de muur gehangen, dus er hoeft geen lijst om het schilderij. In veel andere gevallen, wordt er bewust gekozen voor een sierlijst.
Een mooie lijst hoeft niet duur te zijn. Indien u hiervoor kiest, adviseren wij u graag. Wij beschikken over een eigen professionele lijstenmakerij en kunnen u al fraaie lijsten aanbieden vanaf slechts EUR 27,50
Diverse standaard maten hebben wij zelfs kant en klaar op voorraad. Een reden temeer om geawoon eens bij ons aan te komen, wij tonen u graag de mogelijkheden.
Kan ik een schilderij ook eerst zien voordat ik het koop?
Ja natuurlijk! U bent zelfs van harte welkom in onze verkoopgalerie in Amersfoort
Wij hebben altijd vele schilderijen in uiteenlopende onderwerpen en stijlen op voorraad. Wekelijks krijgen wij nieuwe schilderijen aangeleverd, waardoor het aanbod in onze verkoopgalerie zeer regelmatig wisselt en steeds weer verrassend is.
Kan ik een schilderij ook afhalen?
Ja, wij ontvangen u graag bij onze verkoopgalerie in Amersfoort. Een schilderij is emotie en wij vinden het fijn om te ervaren dat u tevreden bent.
Is het schilderij verzekerd tijdens het verzenden?
Wij verzenden uitsluitend verzekerd, dus ook uw schilderij.
Bij aflevering blijkt dat het schilderij is beschadigd. Wat moet ik doen?
De schilderijen worden goed beschermd verzonden, maar als er tijdens het verzenden toch iets mis is gegaan, dan zullen wij ervoor zorgen dat u zo snel mogelijk een vervangend schilderij krijgt. In een aantal gevallen zal het ook eenvoudig zijn om het voor u te herstellen.
Wij verzoeken u om om bij aflevering alles even te controleren en ons zo spoedig mogelijk te berichten als er iets mis zou zijn.
Hoe maak ik een schilderij schoon?
Slechts licht afstoffen is voldoende.
Hoe gaat schilderijenwereld om met mijn gegevens?
Onze Privacy Policy houdt in dat wij er zeer aan gehecht zijn om uw privacy te beschermen. Schilderijenwereld.nl houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsregistraties en de Europese privacyrichtlijn (95/46/EG) Uw gegevens zullen nooit aan derden worden verstrekt.
Hoe kan ik een schilderij dat uit meerdere panelen bestaat mooi recht hangen?
Het is makkelijk om het schilderij recht op te hangen. Bij het schilderij vindt u een instructie. Mocht u toch vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.
Het schilderij is bedoeld als cadeau. Wat kan ik doen als het cadeau niet bevalt?
Geen enkel probleem, want u kunt het binnen 7 dagen omruilen voor een ander schilderij naar uw keuze.
Is de prijs inclusief BTW en zijn er verder nog kosten?
De prijs is inclusief BTW en er worden geen overige kosten in rekening gebracht.
Wat houdt de Niet goed, Geld terug garantie in?
Indien u om welke reden dan ook wilt afzien van de koop, dan kunt u zonder opgave van een reden het schilderij aan ons terug zenden. Wij storten dan het volledig betaalde bedrag terug op uw bankrekening. Onze Niet goed Geld terug garantie is van toepassing op al onze schilderijen.
Voor maatwerk, dat wil zeggen, schilderijen die wij volgens uw specificaties hebben vervaardigd zoals b.v. schilderij naar foto, en waaraan u voor aflevering op basis van de aan u toegezonden digitale afbeelding uw goedkeuring hebt gegeven, vallen hierbuiten.
Hoe kan ik mijn cadeaubon inwisselen?
Uw cadeaubon is gewaarmerkt en heeft een unieke code.
Indien u gebruik maakt van een cadeaubon, dan geeft u dit aan bij uw bestelling. Tijdens de bestelprocedure wordt u hierom gevraagd.
Wij kunnen u verzoeken om de originele cadeaubon aan ons toe te zenden.
Tot wanneer is mijn cadeaubon geldig?
De cadeaubon heeft een geldigheid van 12 maanden na de afgiftedatum. Dit staat vermeld op de cadeaubon. De aangegeven waarde is in EURO’s, inclusief BTW.
Welke waarde heeft een cadeaubon?
U kunt zelf de waarde van de cadeaubon bepalen.
Kan de cadeaubon inwisseld worden voor contant geld?
De cadeaubon kan niet ingewisseld worden voor contant geld en een eventueel resterend bedrag geeft geen recht op restitutie.
Indien de waarde van het schilderij hoger ligt dan de waarde van de cadeaubon, dan kunt u resterende bedrag bijbetalen. De gehele waarde van de cadeaubon is geldig voor één bestelling.
Hoe werkt een kortingscode?
Indien u in het bezit bent van een kortingscode, dan geeft u dit in tijdens de bestelprocedure. Uw korting wordt dan automatisch in mindering gebracht op de aankoopprijs.
Wat is de levertijd van een schilderij?
Wij hebben zeer veel schilderijen op voorraad, die wij direct aan u kunnen leveren.
Op de site ziet u om welke schilderijen en afmetingen dit gaat.
Aangezien wij wereldwijd over meerdere opslagdepots beschikken, zal in veel gevallen op korte termijn uw schilderij leverbaar zijn. Als wij een schilderij schilderen volgens uw specificaties, zoals bij “schilderij naar foto”, houdt u dan rekening met een levertijd ook van ongeveer 6 weken omdat de verf tijd nodig heeft om te drogen en vervolgens opgespannen dient te worden.
Vaak blijkt echter het schilderij sneller leverbaar te zijn.
Als er “speciale omstandigheden” zijn, waardoor u het schilderij eerder in huis wilt hebben, laat ons dit dan weten.
Wij doen ons best om dit voor u te realiseren en zullen graag de mogelijkheden met u bespreken.
Hoe kan ik betalen?
U kunt betalen met iDEAL via uw vertrouwde internetbankieromgeving, of door overboeking via uw bank.
Bij onze verkoopgalerie in Amersfoort aan de Bloemendalse Binnenpoort 4, kunt u ook pinnen of contant afrekenen.
Wat houdt het Webshopkeurmerk in?
Webshopkeurmerk betekent voor u vooral veilig winkelen.
De Stichting WebshopKeurmerk is het grootste erkende en geheel onafhankelijk Keurmerk van Nederland.
Alle aangesloten winkels zijn verplicht te voldoen aan de Europese en Nederlandse wet- en regelgeving en aan de keurmerk-code.
De stichting kent een geschillencommissie en een klachtenprocedure. Na onderzoek van een klacht kan een aangesloten webwinkel worden geschorst of verwijderd.
Wij vinden het als vanzelfsprekend dat u veilig op het internet u aankopen kunt doen en daarom is schilderijenwereld.nl aangesloten bij deze organisatie die uw belangen als consument op een goede manier behartigd.